Hallå i brallan

Kände för att skriva lite.
Har precis läst mitt tredje seriealbum från Galago. Helt fantastiska böcker och serier!
Man får lite härlig ångest i hela kroppen, men det är tillräckligt roligt för att man ska må bra och intresseras till att läsa mer.
Igår läste jag klassikern "Socker-Conny" som var mycket rolig tyckte jag.
Jag tror hans bästa line var när han jobbade på ett dagis och kom in till barnen och sa "Hallå i brallan". Det är kul för att så kan man inte säga till barn. Älskar att behöva förklara skämt och nu har jag antagligen sabbat allt. HAHA!
Efter den läste jag en mycket mer seriös serieroman som det så tjusigt heter:
Cynisk Romantiker heter den (as seen here) och det var fan den bästa serieromanen jag läst i och med att jag bara läst en.
Så jävla bra. Baserad på hennes egna liv vilket gör att man känner för henne extra mycket. Skitdåligt ritad vilket ger bättre känsla och så gav den en annan liv på allt som jag kanske skriver snart om jag orkar.
Just nu läste jag precis klart Galagos Antalogi 89.
Inte lika bra som nr. 92, men den hade några guldkorn i sig.
Jaja, jag är glad att jag har hittat något annat än skärmar att glo i.
Idag har jag sett Scott Pilgrim vs. The World. Det är sant som alla säger att den är bäst i början men det är fortfarande en femma. Jag önskar att mitt liv var som Mr. Pilgrims. Han är så söt och cool och bara astuff.
Jag fick tårar i ögonen bara av att titta på introt. Det är så jävla bra. Jag minns när jag såg det på bio med Simon. Man sögs bak i stolen och ville börja kräkas av hur episkt det var, men samtidigt äta upp det man kastat upp för att filmen sa åt en att göra det. Såna filmer vill jag göra, effektfilmer utan specialeffekter. Bara att man kan klippa en film så bra och med bilder och färger som binds ihop till en perfekt orgie att man kommer flera gånger om.
Effektfilm alltså.
Sen hälsade min morfar med sambo och min morbror med kusin på för att titta på vår katt som vi har fått. Vi fikade och trivdes.
Sen har jag inte gjort nåt mer idag. Hade planer som tyvärr inte blev av idag. Men men, nästa gång kanske.
Jo, juste!
Det som fick mig att tänka i Cynisk Romantiker var att jag ogillar starkt (läs hatar) människor. I alla fall de flesta människor. Boken fick mig att inse, eftersom att den var baserad på verkligheten och handlar om cynism, att det faktiskt finns män som misshandlar kvinnor, att det finns män som tittar på porr med sina flickvänner för att dom "måste", att det finns män som våldför sig på kvinnor. Detta fick mig att inse att jag som man inte kan undvika att säga, "nämen så är det inte, det händer inte..." för att det är en lögn. Jag skulle kunna skämmas för att vara man, men jag kan inte säga att jag önskar att jag vore kvinna heller.
Det här är för komplext för att skriva i ett inlägg och jag behöver motstånd för att förklara mina idéer som inte får framstå helt dumma. Dessutom vet jag inte hur långt jag kan skriva på ett känsligt ämne. Så jag låter bli.
I slutändan är majoriteten idioter i alla fall. De som jag inte ser som idioter just nu är serietecknare på Galago. Fuck yes.
Jag skulle kunna skämmas för att vara människa ibland också, men jag vill göra något för att undvika för att bli som alla andra vilket jag egentligen borde göra.
Det ska jag göra nu.
Jag ska plugga nu och sen ska jag se en film.

Kommentarer
Postat av: Simp da pimp

Like Like Like


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0