att få julklappar. Det är kul.

Hej hej hej!
Jag antar att jag gillar att blogga. Det är kul tycker jag, spelar ingen roll om någon läser eller inte. Jag gör det mest för min egen skull.
Jag vill be om ursäkt till signaturen "Freddie" som kommenterade på mitt senaste inlägg för att jag porträtterade honom (eller henne) som en alkoholist.
"Tack Fred för att du fångat samtiden i en hideous bild på mig. 2011 är alltså året då jag är alkis?"
Nej. 2011 är året alla blev festprissar och 2012 är året som jag kommer att bli alkoholist, och blir jag inte det då så kommer jag aldrig att bli det. 2012 är året då jag som 20-åring får tillgång till Systembolaget. Kommer jag tycka att det är roligt så kommer jag antagligen att bli besatt av det, men är det lite "meh..." över det så kommer jag antagligen gå dit när jag "måste".
Det har varit många "meh..."-känslor sen jag kommit till mina milstenar i livet hittintills. T.ex att kunna få köpa trefemmor i alla Sveriges affärer, eller köpa ut cigaretter till alla idioter som ens röker. (Något som dog av väldigt fort eftersom att jag tappade lusten för att göra det och ingen längre vågade fråga om jag kunde göra det för då hade jag blivit arg, hehe.)
I alla fall så var det så extremt ocoolt att vara 18 tyckte jag. En sak att köpa ut töntiga saker och en helt annan att kunna gå ut som är ganska värdelöst i sig.
I alla fall. Nog om det. Ser ändå fram emot att fylla 20. På juldagen är det bara två månader innan jag gör det så jag är ganska taggad ändå. 20 innebär också att jag har ultimat frihet tror jag. Hoppas.
Vad mer har jag att skriva?
Just nu lyssnar jag på lite Ted Gärdestad. Det är nice! Jag tror att mitt mål i livet är att ha känslan som finns i hans låtar i mitt liv. Har man sett "Himlen är oskyldigt blå" så fattar man nog (eller bara lyssnar sig in på hans låtar...) Men jag tycker i alla fall att filmen fick in rätt känsla. Lite 70-tal över det hela, ungdom och frihet. Ah yeah!
Min favoritlåt av honom är "Kom i min fantasi". Refrängen äger. Så corny, men nice!
Efter det här inlägget ska jag skriva till historian som borde varit klar för nån dag sen tror jag. Sen ska jag se Järn 3:an eftersom att jag måste lämna tillbaka den imorgon på filmhusets biblioteket. Jag vet inte om vi (jag och Simon) kommer att låna några nya filmer eftersom att det är jul så snart och dom stänger... Tråkigt.
Jag har inget mer att säga just nu.
Borde nämna att jag typ vaknade med råångest i morse men att det gick över för någon timme sen, skönt liksom.
Har tyvärr inte någon riktig julkänsla än och det är ju alltid tråkigt, men jag har å andra sidan inte köpt några julklappar, det brukar bidra till känslan. Och att få julklappar. Det är kul.
Jag måste lyssna på mer jullåtar också, det ger alltid känslan. Det är liksom tredje advent och ingen känsla, WTF?! Det är det som är tråkigt med att växa upp, inget är som det var när man var mindra. Men men, som Bowie sa,
Time may change me
But I can't trace time.
Snart händer det.
Come Give Me Love är också en jävligt bra låt av Ted Gärdestad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0