en 13-årig pojke och hans bästa kompis som är en 28-årig hund

Tjena!
Jag är lite sjuk idag, tror jag håller på att bli det i alla fall :/ Men men, man ska inte hänga läpp för det.
Idag var en ganska kul men värdelös dag. Kom till skolan, åt lunch på direkten, soffhäng, tipspromenad, vann tipspromenaden, gick hem. Bör ju tillägga att tipsrundans pris var en biobiljett vilket alltid uppskattas!
Jag lyckades se fem av åtta filmer under biosommar, det var ju meningen att jag skulle ha sett alla men Bridesmaids tror jag ingen vill se med mig och det är lite pinsamt om jag skulle se den själv, Kung Fu Panda 2 går bara på svenska och i 3D så det vägrar jag, Kronjuvelerna är inte så himla lockande heller.
Lär väl sluta med att jag laddar ner dom sen... Tack SF! Närå, jag tror att det går jävligt bra för dom eftersom att alla älskar film och 3D-filmer drar in asmycket cash, så alla vinner!
Såg en film idag som heter Paul. Inte att rekomendera. En film jag däremot kan rekomendera är Super med Rainn Wilson och Ellen Page.
Såg den för nån vecka sen och tänkt jävligt mycket på den. Den är inte djup eller nånting, bara jävligt underhållande och rolig. Det är lite samma tänk som Kick-Ass, att någon försöker att bli en superhjälte i "verkligheten". Fyra.
En TV-serie jag kan rekomendera är en tecknad serie som heter "Adventure Time with Finn and Jake som handlar om en 13-årig pojke och hans bästa kompis som är en 28-årig hund.
Det som gör den här filmen så extremt bra är att alla är glada HELA tiden men det ligger ändå alltid en aggression hos Finn som tycker att det bästa som finns är att slåss och vara en hjälte.
Det var det här avsnittet som min brorsa visade mig och jag var fast på en gång för det är så jevla bra, så har du tid och lust, be me guest och se det:
Jag kanske ska flytta till Marko en månad with les gunslingers. Lär bli kul om det blir av.
Redan igår som var första dagen i skolan så drog jag igång att vilja se en film om dagen eftersom att då såg jag Jackass 3D (tvåa). Idag blev jag sugen på att se mer film då Paul var en besvikelse så jag ska se en fransk svartvit film nu, Breathless heter den på engelska och À bout de souffle heter den på franska. Hoh hoh hoh!
Värt att nämna är att det är den första filmen som på riktigt använde sig av jumpcuts och var tillsammans med två andra filmer med att dra igång franska vågen.
Ah, shit asså, jag måste se fler såna filmer och bli lite svårare. Jag vet inte om jag har nämnt det men till hösten är det polotröja och kavaj som gäller för mig. DEEEEEEEEEEEEEEEEEEP!
Nämen vad gör man inte för att sticka ut genom att inte göra det?
wow!
Jag lyssnade på Serge Gainsbourgs Je T'aime Moi Non Plus och insåg vilket erotiskt språk franska är. Egentligen känns det som att alla språk förutom svenska är det. Kanske inte erotiska, men bara 1000% sexigare. Om jag minns rätt så påpekar Filip och Fredrik det under en intervju med Victoria Silvstedt. Filip säger ocharmiga raggningsrepliker som "får man köra in bussen i garaget?" och Victoria säger nåt på tyska som är imponerande hur sexigt det är.
"Etes-vous autorisés à conduire dans le bus dans le garage?" Är "får man köra in bussen i garaget?" men det är så otroligt mer erotiskt på franska. Jag önskar verkligen jag kunde detta vackra språk. Spanska i all ära, det låter så glatt och trevligt, men franska är mer dominant men lugnande. Oooh lala.

jaja, nog om det, så länge man är sig själv så ordnar sig nog allt :)
Nä nu vet jag inte vad jag ska skriva... Ses.
Asså, bara en footnote här, vad är grejen med Expekt-reklamerna i Spotify? Horrible!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0